web analytics
ראשי / דוד בן גוריון – מזל מאזניים

דוד בן גוריון – מזל מאזניים


דרגו את העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...

דוד בן גוריון הוא הבן מזל תאומים הכי חשוב ומפורסם בארץ. הוא נולד  ב-16 באוקטובר 1886 ונפטר ב-1 בדצמבר 1973. הוא שייך ל”עלייה השנייה”, בעל חזון יוצא דופן שפעל ותרם משמעותי להקמתו של מדינה ישראל. הוא היה האיש שהכריז על הקמתו של מדינת ישראל, היה ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל המודרנית, אחד מהמנהיגים הבולטים של תנועת העבודה.  

הוא נולד כ”דוד יוסף גרין” בפולין, למשפחה יהודית מסורתית. כאשר הוא היה בן 10, אימו נפטרה בעקבות סיבוכי לידה. הוא עלה לארץ בגיל 20. בהתחלה הוא עבד בחקלאות והצטרף למפלגה הציונית – הסוציאליסטית דאז “פועלי ציון”. בשנת 1912 הוא נסע לאיסטנבול כדי ללמוד משפטים. במהלך חופשת קיץ בארץ, בתקופה של מלחמת העולם הראשונה, הוא גורש ביחד עם יצחק בן צבי לאלכסנדריה, בעקבות פעילותו הציונית.




משם הם נסעו לארצות הברית, לניו יורק, והמשיכו את הפעילות הציונית. בניו יורק הוא הכיר את פולה מונבז, אחות ופעילה בתנועה הציונית “פועלי ציון” ואחרי זמן קצר הם התחתנו בטקס אזרחי.
בן גוריון חזר לארץ בשנת 1917, בעקבות כיבוש ישראל על ידי הבריטים והצהרת בלפור. ב-1937 הוא תמך בהמלצת ועדת “פיל” הבריטית לחלוקת ישראל בין היהודים וערבים. הניסיון לחלוק את הארץ לשתי מדינות נכשל רשמי ב-1939.

דוד בן גוריון השאיר שלנו מורשת עשירה: מדינה עצמאית וחזקה, דמוקראטית ומודרנית. בשנת 1952הוא הקים את הועדה לאנרגיה אטומית אשר פעלה למען בנית הכור הגרעיני בנגב. הוא היה נשוי לפולה מונבז שאותה הכיר באמריקה ונולדו להם שלושה ילדים.





 

מפורסמים בני מזל מאזניים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה