web analytics
ראשי / עופרה חזה – מזל עקרב

עופרה חזה – מזל עקרב

עופרה חזה הייתה הזמרת הישראלית שהצליחה לפתח קריירה בינלאומית מפוארת בשנות ה-80. היא נולדה ב-19 לנובמבר 1957, בת מזל עקרב, בשכונת התקווה שבתל אביב, לזוג מסורתי שעלה מתימן. עופרה חזה ירשה את כישרונה מאימא שלה. עופרה למדה בבית הספר “עוזיאל” ושם הפגינה לראשונה את כישרונה בתור סולנית במקהלת בית הספר. בגיל 11 הצטרפה למקהלה של מנשה לב רן בבית בית ברגר שמחוץ לשכונה שלה.

תחילת ההצלחה של חזה הייתה בשנת 1974 כשהשתתפה ב”פסטיבל הזמר והסגנון בנוסח עדות המזרח” ושם זכתה מקום שלישי. בעכבות זכייה זו החליטה להיות זמרת סולו. היא למדה ריקוד ופיתוח קול והופיעה בכל רחבי ישראל .

בשנת 1979 זכתה עופרה להצלחה האמיתית הראשונה שלה-היא שיחקה בתפקיד של דינה בסרטו של אסי דיין (שלאגר) ושם גם הופיעה עם השיר שלה “פרחה” שהפך ללהיט והיה חמש שבועות רצופים במצעד הלהיטים .גלי צהל פסל את השיר בגלל התדמית שתוכנו שידר. למרות זאת השיר הביא לה פרסום והכרה רבה. לעופר חזה יש גם מספר שירי ילדים מאוד יפים ומוכרים לכולם.

בשנת 1980 הוציאה את האלבום הראשון שלה “על אהבות שלנו “.ב-1984 יצא האלבום “שירי תימן ” והואט היה פריצת הדרך שלה להצלחה בחו”ל . ב-1990 זכתה לתואר “הזמרת הישראלית הנמכרת יותר בכל הזמנים” במונטה קרלו. בשנת 2000 מצב בראיות של עופרה חזה היה בחי רע והיא הובלה לתל השומר שם נפתרה שבועיים לאחר מכן, ב-23 לפברואר, (בגיל 42) מסיבוכים לאחר שחלתה במחלת איידס. עופרה חזה הייתה בת מזל עקרב אוטנטי, מפורסמת בכול העולם, אהובה ומוערכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה