web analytics
ראשי / צ’אקרה – מיתוסים ואמת

צ’אקרה – מיתוסים ואמת

צ'אקרה - מיתוסים ואמת, שמתייחס למרכזים שנמצאים בגופו של האדם והם אחראיים על התודעה. לפי מיסטיקה הודית, בגוף האדם יש שבע צ’אקרות העיקריות. המקום שלהן הוא לאורך עמוד השדרה. על פי הרפואה האלטרנטיבית המסורתי ההודי, האזורים אלה הם שערי תקשורת עם הסביבה, עם אנרגיית אדמה, אך גם עם עולמות נסתרים. ליקוי בצ’אקרה יכול לגרום לאדם לאבד את הקשר עם תחושות ורגשות. אפשר לרפא כול צ’אקרה בעזרת תרגילים גופניים ומנטאליים אך גם דיאטה מאוזנת מתאימה.

צ’אקרה הכתר ( סאהסררה )
נקראה גם צ’אקרה הראש. נמצאת בחלק העליון של ראש האדם. צ’אקרה הכתר אחראית על אינטואיציה, חוויות האהבה, יכולת ריכוז. יוצרת קשרים נסתרים עם היקום, עם כוח מוחלט. מבחינת פיזי, משפיעה על מערכות עצבים ואנדוקרינית.
אפשר לרפא אותה בעזרת מדיטציה, ריצה, אירובי.

צ’אקרה העין השלישית ( אג’נה )
נמצאה בין הגבות. השם בא מעין של שיבה – אלוהים בדת הינדואיזם. צ’אקרה זו אחראית על אינטואיציה, כוח המחשבה, רצון, חוכמה, כריזמה, כוח המשיכה. הליקויים שלה הופכים את תכונות הטובות לתכונות שליליות כמו ארוגנטיות, תאווה, שתלטנות, פרנויה ומבחינת פיזי גורמים למיגרנות, כאבי ראש. מבחינת פיזית, משפיעה על השמיעה, ראיה, שינה וחלומות. אפשר לרפא אותה רק דרך מדיטציה.

צ’אקרה התקשורת ( וישודהא )
נמצאת באמצע הגרון ומשפיעה על יכולת תקשורת, אנרגיה יצירתית, יכולת להתאמץ כדי להגשים חלומות. מעודדת רעיונות חדשים ומגבירה את היכולת להפוך אותם למציאות. מבחינת פיזית משפיעה על מיתרי קול, גרון, בלוטת התריס, חילוף חומרים. אפשר לרפא אותה בעזרת שירה ותרגיל “הנר”. מזון מומלץ: פירות, מיץ פירות ותה.

צ’אקרה הלב ( אנאהאטא )
נמצאת באמצע החזה, מעל הלב. זו מרכז אמוציונאלי, לכן כול חוויה רגשי מורגשת באזור זה ( כמו אהבה, פחד, רחמים ). מנקודה זו בא הכוח והאמונה שהכול בשליטה. כאשר יש ליקויים, יכולים להופיע בעיות בריאות כמו אולקוס, בעיות של מערכת עיכול, סכרת, אלרגיות. אפשר לרפא אותה בעזרת יוגה.
מזון מומלץ: דגנים, מנטה, תה קמומיל.

צ’אקרת מקלעת השמש ( מניפורה ) או “מרכז האש”
נמצאת במרחק של 3 אצבעות מעל הטבור. משפיעה על כוח הרצון, אינסטינקט, אמפטיה, מודעות עצמית. אם לא מתפקדת כהלכה, יכולים להופיע פחדים, לחצים פנימיים, תסביך נחיתות. מבחינת פיזית, הליקויים יכולים להוביל לדלקות. אפשר לרפא אותה בעזרת תרגילי בטן. דיאטה מתאימה חייבת לכלל שקדים, תפוזים, קלמנטינות.

צ’אקרה המין (סוואדהישטהאנה )
נמצאת 3 אצבעות מתחת לטבור. על פי מיסטיקה הודית, צ’אקרה זו שולטת על חשק מיני, אומץ לב, כוח, התלהבות. מבחינת פיזית, היא אחראית על תפקוד הכליות, שלפוחית השטן ואיבריי הרבייה. חוסר איזון יכול לגרום לבעיות מיניות, עייפות גופנית ונפשית, הזדקנות לפני הזמן. אפשר לרפא אותה בעזרת תרגילי בטן ודיאטה שכוללת פירות בצבע כתום ( תפוזים, קלמנטינות ), אגוזים, שקדים.  

צ’אקרה הבסיס ( מולאדהרה )
נמצאת בעצם הזנב. אחראית על צורך לעצמאות, ביטחון עצמי, יכולת הישרדות, על הרצון לחיות. כאשר יש בעיות, יכולים להופיע הרגשות של כעס ועצבנות, פחדים, חוסר ריכוז, ביישנות מוגזמת ומבחינת פיזית אנמיות, כאבי גב, עייפות. צ’אקרה הבסיס משפיעה על מערכת הדם, כליות, עמוד השדרה. אפשר לרפא אותה בעזרת הליכה ותרגיל “גשר”. מזון מומלץ: פירות וירקות אדומים, גזר, סלרי, בשר, ביצים.

[google1][facebook_like_button]


מידע נוסף בתחום אסטרולוגיה, הורוסקופ וגלגל המזלות שיכול לעניין אותך

הורוסקופ 2014 לפי תאריך לידה
Horoscope by Date of Birthאהבה חדשה? כסף? אולי מקום עבודה חדש? למרות שנותרו כמה חודשים טובים משנה הנוכחית מי שמעוניין לגלות מה האסטרולוגיה שנתית מצפה שיקרה בשנת 2014 לפי היום שבו נולד, יכול לקרוא להורוסקופ יומי

 

התאמת מזלות באסטרולוגיה הסינית העתיקה
Chinese_Love_Zodiacלא פעם אחד התאהבנו ממבט ראשון, בלי ממש לדעת מי הבן אדם שנמשכנו עליו כל כך. אבל בטוח, כול אחד שמעוניין לבנות זוגיות יציבה ולטווח ארוך, מנסה למצאו אהבה אמיתית שמתאימה לאופי שלו ושואל לא פעם אחת את עצמו

 

גלגל המזלות הסיני
china_zodiacהאסטרולוגים הסינים חושבים ששנת הלידה של האדם היא מה שקובע את תכונותיו, את המהלך חיו, הצלחתו ואושרו בחיים. גלגל המזלות הסיני כולל 12 מזלות, כמו הגלגל המזלות אירופאי, רק שכול מזל מתייחס לשנים מסוימות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה