web analytics
ראשי / אלפרד נובל – Alfred Nobel – מזל מאזניים

אלפרד נובל – Alfred Nobel – מזל מאזניים


דרגו את העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...

אלפרד נובל ( Alfred Nobel ), שנולד במזל מאזניים, ב-21 באוקטובר 1833 ונפטר בשנת 1896 היה כימאי, מהנדס, ממציא ויצרן נשק שבדי. יש לו מעל 350 פטנטים אך ההמצאה הכי ידועה שלו היא הדינמיט. המטרה שלו הייתה לחפש פתרון לבעיות של טבע כמו לדוגמא כריית מהרות, פיצוץ סלעים ועוד. אך הוא גילה תוך קצר את התוצאות הקטלניות של המצאתו וזה הכניס אותו לדיכאון שלא עזב אותו עד מותו. העיתונות הצרפתית של התקופה קינה אותו כ”סוחר מוות”.

אבא של אלפרד נובל עבר סנקט פטרבורג שברוסיה בשנת 1837, בעקבות עסקים. הוא יקים מפעל לייצור כלים למכונות וחומרי נפץ והצליח בגדול. שאר המשפחה הצטרפה ב-1842. אלפרד נובל קיבל חינוך ברמה הכי גבוה, מורים פרטיים, בתי ספר יוקרתיים. הוא היה תלמיד מצטיין ועוד בגיל צעיר התעניין במדע. בגיל 18 עבר לארצות הברית כדי ללמוד כימיה.




אלפרד נובל המציא את הדינמיט בשנת 1867. עד מותו, הוא הקים 90 מפעלים לייצור נשק, למרות אמונתו בשלום. בשנת 1891, הוא עבר לגור באיטליה, שם נפטר בגלל אירוע מוחי. הוא לא היה נשוי אף פעם ולא היו לו צאצאים. את רוב עושרו הוא השאיר להקמת קרן “נובל”, שהחל משנת 1901מעניק כול שנה 5 פרסים ( מדליה כבוד וסכום כסף של כמה עשרות אלפי דולרים ) לאנשים שבשנה החולפת תרמו משמעותי לאנושות, בתחומים פיזיקה, כימיה, מדעי הרפואה או פסיכולוגיה, ספרות. הפרס החמישי מיועד לאנשים או ארגונים אשר פעלו למען שלום, פירוק נשק, אחווה בינלאומית.  





 

מפורסמים בני מזל מאזניים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה