web analytics
ראשי / פאבלו פיקאסו – Pablo Picasso – מזל עקרב

פאבלו פיקאסו – Pablo Picasso – מזל עקרב


דרגו את העמוד 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...

בן מזל עקרב מפורסם מאד הוא הצייר פאבלו פיקאסו ( Pablo Picasso ) שנולד ב-25 לאוקטובר 1881 ונפטר ב-8 באפריל 1973. הוא היה  צייר ופסל שנחשב אחד מהאומנים הכי גדולים של תקופתו. הוא נולד בעיר מאלגה בספרד והיה בן בכור .ירש את אהבתו לציור ופיסול מאביו. פיקאסו למד אומנות בילדותו אך לא השלים את לימודיו האקדמיים. הוא עבר לגור בפריז שנחשבה באותה תקופה בירת האומנות. שם קשריו וחבריו השפיעו רבות על יצירותיו :הייתה לו “תקופה הכחולה” שהושפעה מהתאבדותו של אחד מחבריו הקרובים .בשנת 1906-1907 פיקאסו עבד על הציור המהפכני “העלמה מאווניון”.לאחר מכן פנה לציורי נוף ובשנות 1912-1914 הופצו ציוריו והוא התפרסם ברחבי העולם. והוא הפך לסמל עולמי מבחינת זרם המודרניזם באומנות.




ב-1921 נולד לו בן (פאולו) שהשפיע רבות על אומנותו שעסקה המון באמהות ובנים באותה תקופה. ב-1946 עבר פיקאסו לגור עם פרסוואז ז’ילו, ציירת שהכיר מספר שנים קודם לכן ולהם נולדו שני ילדים (קלוד ופאלומה). פיקאסו החל לעבוד במוזיאון בריביירה הצרפתית ולאחר שתרם לו תרומות רבות שינה שמו למוזיאון פיקאסו .ב-1944 הצטרף למפלגה הקומוניסטית בצרפת. בסביבות שנות החמישים נפרד מפרנוואז הטמוטטו וב-1954 עבר לגור עם ז’אקלין רוק .הם נישאו בשנת 1961.ב-1963 נפתח המוזיאון פיקאסו בברצלונה .התערוכות שלו זכו להצלחה רבה .בשנותיו האחרונות יצר לקוב דיוקנאות עצמיים ועסק באומן ונפשו.הוא נפטר ב-8 באפריל 1973 בזמן שהוא וז’קלין אירחו חברים בביתם.
פאבלו פיקאסן היה בן מזל עקרב מפורסם וגאוני שתרם משמעותי לאומנות המודרנית. היום, יצירותיו מרשימים נמכרות בעשרות מיליוני דולרים.  





 

מפורסמים בני מזל עקרב

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה