web analytics
ראשי / סטיבן שפילברג – Steven Spilberg – מזל קשת

סטיבן שפילברג – Steven Spilberg – מזל קשת

סטיבן שפילברג ( Steven Spilberg ) הוא בן מזל קשת מפורסם, הוא מפיק, במאי ותסריטאי אמריקאי מוערך, בין המוצלחים ביותר בעולם. הוא נחשב בין מייסדי גל החדש בהוליווד, אחד מהמפיקים ובמאים הכי פופולאריים ומשפיעים של כול הזמנים. הסרטים של שפילברג מתייחסים להרבה נושאים וג’נרים.
סטיבן שפילברג מצטיין ביצירת סרטי מדע בדיוני והרפתקאות עשו מהפכה בהוליווד ושברו את הקופות בכול העולם. בשנים אחרונות, שפילברג בחר נושאים אחרים, יותר רציניים, כמו שואה, סחר עבדים, מלחמה, טרור. הוא אחד מהמייסדים של אולפני “דרימוורקס”.
סטיבן שפילבג זכה פעמיים בפרס אוסקר, עבור הסרטים “רשימת שינדלר” ו”להציל את טוראי ריאן”. הונו האישי שלו מוערך ליותר מ-3 מיליארד דולר. סטיבן שפילברג נולד ב-18 לדצמבר 1946, במשפחה יהודית אורתודוקסית. את הסרט הראשון שלו הוא עשה בגיל 12. ההצלחה הענקית הראשונה הגיעה בשנת 1975, עם הסרט  אימה “מתלעות”, ששבר את הקופות והפך לקלאסיקה של הג’נר. בהמשך הקריירה, שפילברג ייצר דמויות אהובים כמו ינדיאנה ג’ונס, E.T., הוא הביא דינוזאורים על המסך הגדול באמצעות הסרטים “Jurassic Parc”, שיתף פעולה עם ג’ורג’ לוקס בסדרה של הסרטים האהובים “מלחמת הכוכבים” ועשה עוד הרבה סרטים מיוחדים ומוצלחים כמו “סוס המלחמה”, “הרפתקאות של טין טין”, “רשימת שינדלר”, “טרמינל”, “תפוס אותי אם תוכל”, “מלחמת העולמות” והרשימה היא ארוכה. סטיבן שפילברג חידש, הכניס טכנולוגיות חדשות לעשיית הסרטים, תרם משמעותי לתעשיית הסרטים ההוליוודית. הוא נשוי לשחקנית האמריקאית קייט קפשאו ויש להם שבע ילדים, 2 מנשואים הקודמים של שניהם, 2 מאומצים ו-3 משותפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוֹכֶן | תַפרִיט | תפריט גישה